societal marketing concept
- societal marketing concept
Маркетинг
общественная концепция маркетинга
1. разновидность маркетинга, основанная на учете долгосрочных изменений в благосостоянии общества
2. различные способы маркетинга, связанного с социальными причинами, например кампания борьбы с курением
Англо-русский экономический словарь.
Смотреть что такое "societal marketing concept" в других словарях:
societal marketing concept — 1) A form of marketing that takes into consideration the long term welfare of society. For many years the individual needs of consumers dominated the practice of marketing. For example, two cars might be compared in terms of their acceleration.… … Big dictionary of business and management
Societal marketing — The societal marketing concept is an enlightened marketing concept that holds that a company should make good marketing decisions by considering consumers wants, the company s requirements, and society s long term interests. It is closely linked… … Wikipedia
marketing — /mahr ki ting/, n. 1. the act of buying or selling in a market. 2. the total of activities involved in the transfer of goods from the producer or seller to the consumer or buyer, including advertising, shipping, storing, and selling. [1555 65;… … Universalium
Social marketing — is the systematic application of marketing along with other concepts and techniques to achieve specific behavioral goals for a social good. Social marketing can be applied to promote, for example, merit goods, make the society avoid demerit goods … Wikipedia
Marketing et développement durable — Développement durable Schéma du développement durable : à la confluence de trois préoccupations, dites « les trois piliers du développement durable ». Le développement durable (ou développement soutenable, anglicisme tiré de… … Wikipédia en Français
Societal views on intellectual property — The societal views on intellectual property include both the positive criticisms and the negative criticisms of intellectual property. Critics of the term intellectual property argue that the increased use of this terminology coincided with a… … Wikipedia
Limites et dérives du concept de développement durable — Développement durable Schéma du développement durable : à la confluence de trois préoccupations, dites « les trois piliers du développement durable ». Le développement durable (ou développement soutenable, anglicisme tiré de… … Wikipédia en Français
ОБЩЕСТВЕННАЯ КОНЦЕПЦИЯ МАРКЕТИНГА — (societal marketing concept) 1. Разновидность маркетинга, основанная на учете долгосрочных изменений в благосостоянии общества. На протяжении многих лет в практике маркетинга доминировала концепция изучения конкретных потребностей потребителей.… … Словарь бизнес-терминов
Маркетинг — Основные понятия Продукт • Цена Дистрибуция • Услуга • Розница Управление брендом (англ.) Экаунт маркетинг • Этика (англ.) Эффективност … Википедия
The Third Place — is a term used in the concept of community building to refer to social surroundings separate from the two usual social environments of home and the workplace. In his influential book The Great Good Place , Ray Oldenburg (1989, 1991) argues that… … Wikipedia
Маркетинг — (Marketing) Определение маркетинга, эры в истории маркетинга Информация об определении маркетинга, эры в истории маркетинга Содержание Содержание 1. Определения 1. Цель и обязаности маркетолога 2. Четыре эры в истории Эра производства Эра Эра… … Энциклопедия инвестора